středa 16. prosince 2015

Dvojí marokánky

MAROKÁNKY CELOZRNNÉ SEMÍNKOVÉ

250ml mléka či rostlinného nápoje
30g pohankové mouky (mŮžete dát i špaldovku nebo kukuřičnou)
20g pšeničné celozrnné
50g sirupu či cukru
40g tuku

40g dýňových semínek
40g brusinek
40g rozinek
20g sezamu
hrst kandované pomerančové kůry nejlépe v bio kvalitě (výborné jsou i nakrájené švestky nebo nesířené meruňly)

čokoláda nebo karobové bonbony na polévání

Postup
Mléko nalít do hrnce, přidat mouky, cukr a tuk a vše za stálého míchání uvařit na hustou kaši. Můžete ozvláštnit kardamonem, zázvorem nebo skořicí

Odstavte, nasypte semínka, na pečící papír tvarujte hromádky a upečte při 170-180°C asi tak 10-15min

Ve vodní lázni rozpusťte čokoládu a marokánky jí polévejte nebo natírejte z jedné strany


MAROKÁNKY S MANDLEMI A POMERANČEM

tento recept mám z BILLA časopisu. Měly to být sušenky, ale konzistence tomu absolutně neodpovídala, tak vznikly hromádky. Směs se nevaří jako u marokánek, takže to marokánky vlastně ani nejsou, navíc jsem recept upravila 

100g mouky (já dala 50g hladké a 50g celozrnné)
100g sekaných loupaných mandlí
100g jakéhokoliv kandovaného ovoce (já sehnala kvalitní jen pomerančovou kůru)
80g třtinového cukru
30g másla
125ml šlehačkové smetany (já měla jen tu na vaření a stačila)
pár kapek pomerančového oleje

Smíchat máslo s cukrem, přidat smetanu a postupně všechny suroviny. Odložíme na hodinku do lednice. No a  pak dle receptu máme vyválet plát a vykrajovat, ale já dělala hromádky
Pečeme při 150-170°C asi 15min



Žádné komentáře:

Okomentovat