pondělí 14. září 2015

Oříškové kuličky s tahini pastou a medem

Měla jsem doma domácí tahini pastu a chtěla jsem ji konečně využít. Stejně jako datlovou pastu, na kterou jsem se už těšila až ji otevřu. A tak jsem se rozhodla udělat si tahini kuličky. Receptů na ně je na internetu jistě hned několik, já vám napíšu ten můj. Dobré je, že při dodržení poměrů se dá s kombinacemi oříšků i ovoce krásně improvizovat.

CO POTŘEBUJETE

100g datlové pasty (nebo datlí či jiného sušeného ovoce, které jsme předtím namočili a rozmixovali) Zkuste třeba nesířené meruňky, fíky, sušené švestky, kustovnici, brusinky...

150-200g různých semínek a oříšků. Já použila kešu, mandle, dýňová semínka, vlašské ořechy, slunečnici.

6 PL tahini pasty 

4-6 PL medu nebo sladu 

trochu pomletých oříšků na obalení (případně kokos či sezam)



POSTUP
Oříšky a semínka si nasucho opražíme na pánvi a po vychladnutí je nahrubo nasekáme nožem.
Smícháme s datlovou pastou, tahini a medem. Opět nejraději pracuji rukama.
Tvoříme kuličky (nejlépe to jde, když máme ruce mokré) a obalujeme v mletých oříšcích, sezamu nebo kokosu.


Dáme vychladit do lednice
Je to neskutečná závislostní dobrota.








Žádné komentáře:

Okomentovat