pondělí 14. září 2015

Narozeninový dort s mandlovým korpusem a ovocem v agaru

O narozeninových dortech jsem už psala ZDE. Tentokrát k nim přibude verze s mandlovým korpusem, pudinkem z rostlinného mléka a lesním ovocem v agaru.

KORPUS

200g mletých mandlí
100g celozrnné mouky 
100g mouky hladké (ale klidně můžete použít mouku špaldovou)
200g másla 
170g třtinového cukru (já dala panelu, neboli rapaduru)
2 vejce

Vše smíchat dohromady. Nejlépe rukama či v robotu, aby se máslo hezky rozmíchalo.
Dortovou formu jsem si vyložila pečícím papírem. Dala jsem i pásy pečícího papíru na boky zevnitř. napěchovala jsem tam těsto a vyšlo mi dokonce i na vyvýšený okraj.
Korpus jsem dala na chvíli do lednice.
Asi po hodině jsem korpus upekla asi na 180°C zhruba 20min

PUDINKOVÝ KRÉM

tady asi není třeba velmi popisovat co s tím, protože klidně si udělejte klasický pudink z pytlíku. Já použila přiměřené množství kukuřičného škrobu na půl litru ovesného mléka a přidala asi 2 PL agávového sirupu.
Natřeme na vychlazený korpus

AGAR S OVOCEM
Dcerka si přála dort s malinama a jahůdkama a tak jsem sehnala směs mraženého lesního ovoce, ale pokud máte zásoby vlastní, určitě si udělejte svou verzi. Nakonec jsem použila asi 500g ovoce. To je třeba nechat rozmrazit a pořádně odkapat. Šťávu nevylévat.

Agar používám pytlíčkový v prášku a připravuji dle návodu, takže to není nic složitého. Místo vody používám částečně šťávu z ovoce a částečně moštem nebo vodou tak na 350ml

Na pudinkový krém navrstvíme hezky ovoce a když je agar polo-tekutý, postupně lžící ho naléváme na ovoce. Klidně v několika vrstvách, které vždy mezitím necháme trochu zatuhnout.




Nemám lepší foto dortu.. seženu. Ten agarový je vpravo dole

Žádné komentáře:

Okomentovat