pondělí 14. září 2015

Jak na zdravé narozeniny (nejen) pro děti

Tak máme za sebou oslavu narozenin mé dcerky a já se rozhodla podělit se s vámi o recepty.
Když jsem totiž přemýšlela nad tím, že chci jídla rychlá, ale zdravá (a to nejen kvůli dětem),
uvědomila jsem si, že to rozhodně nebudou šneci či záviny z listového těsta (což je sice rychlé, ale nepříliš zdravé a myslím, že už jsem v tom pečení trochu dál..) ani žádné chlebíčky. Sama na návštěvách většinou nevím, který si dát, protože vždycky je tam něco, co pak sundávám dolů.

Zároveň byli na oslavu ohlášeni vegetariáni, vegani, bezlepkáři. Takže bylo potřeba se nad tím zamyslet, co a jak vlastně udělám, abych se s tím ale zároveň moc dlouho nepiplala. Musím říct, že myšlenková příprava byla pro mne náročnější než finální výroba. No a taky ráda využívám suroviny, které mám doma a nechci toho tolik kupovat. Konečně tak přišla na řadu kilovka datlové pasty, kterou jsem koupila v Praze někde u Arabů a čekala na vhodnou příležitost.

Má dcerka mi nesmírně ráda pomáhá v kuchyni a tak jsem toho využila a jedno odpoledne pekla s ní malé koláčky. Udělaly jsme Datlovo-semínkové raw placičky, Tahini kuličky a Bezlepkové sušenky s džemem. V plánu byly i mé oblíbené Matcha sušenky a Mrkvánky, ale řekla jsem si, že to nebudu přehánět. Na dětskou oslavu se pak hodí ještě mé verze Kokosovo-čokoládových a jablíčkových sušenek.


Večer před oslavou jsem pak upekla dva dorty - Bezlepkový mandlový s čokoládou a Narozeninový s lesním ovocem a agarem. A pak ještě Podzimní veganský koláč s vrstvou máku a strouhaných jablíček.

 


V sobotu ráno pak přišly na řadu POMAZÁNKY. Původní plán byl upéct i bagetky či jiné pečivo,
ale asi se mám ráda a navíc netoužím po dokonalosti, tak jsem si řekla, že to zvládnem rozhodně i s
kupovaným celozrnným pečivem. Za pár minut vznikla pomazánka česnekovo-sýrová (ta pak na oslavě mizela kosmickou rychlostí), falešný tatarák z brambor (předem ve slupce uvařených), tapenáda ze sušených rajčat a oliv a bylinkové máslo (to bylo předem udělané a čekalo hezky v mrazáku). Vhodná je i pomazánka z červené čočky, hummus nebo vajíčková pomazánka...cokoliv co máte rádi.



V plánu bylo i mé oblíbené guacamole, ale sehnat u nás měkké a zdravé avokádo bylo obtížné a tak mi guacamole přivezla švagrová. Nicméně ho dělám podobně a recept je jednoduchý, tak vám ho sem napíšu také.

No a pak přijde to nejhezčí - připravit si stůl, dát na něj všechny ty dobroty do mističek (já měla i mističky s opraženými semínky, oříšky a sušeným ovocem) a čekat až dorazí návštěva. Na stole pak nechyběla mísa se salátem, ovocem a zeleninou nakrájenou na špalíčky (aby se s ní také daly případně nabírat pomazánky). A tak si každý mohl vybrat, co chtěl a já se nepiplala s obloženými chlebíčky.

Myslím, že se mi podařilo udělat ty narozeninové dobroty nakonec celkem rychle, dobře a zdravě.
Snad vás to inspiruje a přesvědčí, že to jde i jinak.


Žádné komentáře:

Okomentovat