čtvrtek 15. října 2015

Dýňové bochánky

Tak jsem se kolem podzimní rovnodennosti nadšeně chystala na setkání čtenářek Pravého domácího časopisu a rozhodla se, že udělám něco dobrého podzimního.
Myslím, že tento recept je i pro všechny ty, kteří dýni moc nemusí. Je tam lehce cítit, ale nijak nevadí. A koláčky vypadají jako malé dýně což je opravdu hezké. Jinak by ten recept šel udělat klidně s jablíčky, hruškami nebo cuketou..

Původní recept jsem objevila zde. Já si ho samozřejmě upravila dle svého a pro vás propočítala suroviny na gramy. Postup smotávání jsem ale nezvládla nafotit, tak se určitě mrkněte. Brzy ale plánuji dělat bochánky znovu tak přidám vlastní fotky



DÝŇOVÉ BOCHÁNKY
Na asi 30 sladkých bochánků budete potřebovat 

na kvásek 
troška vlažné vody 
1 PL sušeného droždí
špetka cukru

Dále potřebujete
150ml mléka (já použila ořechové domácí)
80-90g másla
200g uvařené nebo upečené dýně hokkaido (nebo zkuste muškátovou)
60g třtinového cukru nebo rapadury
1 vejce
voňavé koření - zázvor, kardamon 
550-600g mouky (já dala půl na půl pšeničnou hladkou a pšeničnou celozrnnou)
1 čl soli (originál recept je myšlen jako slaný, je tam soli více, já ale chtěla spíše sladké snídaňové bochánky)

vejce na potření
asi 1 PL roztopeného másla 
rozpůlené pekanové či vlašské ořechy na "stopky"

Suroviny na kvásek smícháme a necháme vzejít.
V kastrůlku rozehřejeme máslo, přidáme mléko, voňavé koření a cukr. Počkáme až se vše hezky prohřeje. Až je směs skoro vychlazená, vmícháme 1 vejce

Do velké mísy nasypeme mouku, do důlku dáme vzešlý kvásek a
pomalu přidáme též máslovo-vaječnou směs a sůl
Hněteme dokud nám nevznikne příjemné hladké těsto. Můžeme případně přidat mléko nebo mouku. Bochánek těsta si vyndáme a dáme do mísy nové, vymazané olejem. Těsto v něm hezky vyválíme aby bylo ze všech stran. Přikryjeme fólií či utěrkou a necháme kynout. V našem paneláku trvá kynutí dlouho, takže tak za 4 hodinky jsem měla těsto připravené :)

Vykynuté těsto si rozdělíme na asi 32 kousků, ze kterých si uválíme hady. Ve smotávání pokračujeme dle obrázků zde. Bochánky potíráme směsí roztopeného másla rozšlehaného s vejcem a necháme asi  15-20 min odpočívat na plechu s pečícím papírem. Místo stopky dáme kousek oříšku

Pečeme ve vyhřáté troubě při 200°C asi 15 minut



Žádné komentáře:

Okomentovat