pondělí 1. června 2015

Křehké sušenky s matcha tea a mandlemi

Poslední léta mám chuť na vánoce vždy experimentovat. Navíc mi nikdy nechutnaly klasické vanilkové rohlíčky nebo pracny (později jsem objevila recept na celozrnné špaldové pracny a vločkové rohlíčky) Nicméně každý rok teď vymýšlím různé zdravé varianty a hledám si zajímavé recepty, kombinuji, experimentuji. Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet upéct něco z čaje nebo matcha čaje a tak vznikly tyto sušenky


MATCHA SUŠENKY

200g rostlinného tuku nebo másla
100g třtinového cukru, nejlépe pomletého najemno
2 žloutky
100g hladké mouky
80g špaldové mouky (můžete použít i čistě jen hladkou)
80g mletých mandlí
4čl matcha prášku (nejlépe vyšší kvality)



Těsto vypracujeme, necháme v lednici asi hodinku, komu půjde válet, ať zkusí vykrajovat a válet, já raději dělám kuličky, do kterých pak otisknu vzorovaný knoflík :), toť můj vynález, protože otiskovátka na pečení či tvoření jsou dost drahá.

Pokud chcete těsto dvoubarevné, rozdělte ho na dvě části a jednu obarvěte (ale jen 2čl matcha čajem) a po vychlazení lehce smíchejte. Mě se líbí i čistě zelené koláčky.

Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C asi 12-15min.




1 komentář:

  1. Ahoj, tak tento recept vypadá velmi lákavě :) zrovna včera jsem pekla tyto https://erecepty.eu/kokosove-matcha-susenky/ skvělé kokosové matcha sušenky. Jsou rychlé na přípravu a mají vybornou chuť. Nikdy jsme je nedělala tak jsem nevěděla do čeho jdu :) Příště do nich dám méně kokosu.

    OdpovědětVymazat