úterý 24. března 2015

Makové RAW - láčky

Měla jsem chuť na makové mléko. A obecně na mák jako takový, tak jsem se rozhodla, že si udělám koláčky.

O výrobě rostlinného mléka jsem chtěla psát také, ale už je toho tolik na internetu, že je to v podstatě zbytečné)

Princip je však jednoduchý - 100g oříšků\obilovin\semínek na 1 litr vody. O tom, že jsou rostlinná mléka plná bílkovin, vápníku či minerálů a stopových prvků a o jejich konkrétní přípravě si přečtěte třeba tady na Vegance. Obecně dělávám mléko ovesné (nejrychlejší na přípravu), makové (nejvýraznější nakyslá chuť, nutno jej ale rychle spotřebovat), ořechové, mandlové, někdy jáhelné. Používám jen tak na pití nebo třeba do pudinků

A tak jsem si udělala makové mléko (večer namočit 100g mletého máku do litru vody, ráno rozmixovat v tříštivém mixéru) s jedním banánem a pár malinami (z mrazáku). No a pak mi zbyl ten namletý mák (sice už  v něm tolik živin nezůstalo, ale chuťově pořád dobrý a tak jsem se rozhodla ho využít do koláčků.



MAKOVÉ KOLÁČKY
celkem mi vyšlo 18 kousků

Na spodní placičky potřebujete
1 hrnek slunečnice
1 hrnek naklíčené a částečně prosušené (v sušičce asi hodinu) pohanky
1 hrnek na chvíli namočených rozinek
trošku skořice

Vše promixujeme ponorným mixérem, případně zahustíme pohankovou moukou, vytvarujeme placičky a lehce prosušíme tak 3h v sušičce, aby nebyly úplně tvrdé

Na krém potřebujete
100g mletého a přes noc namočeného máku
asi 10 sušených švestek (já mám takové hodně masité od Arabů, takže jsem je nenamáčela - jsou luxusní, chutnají jak povidla)

Mák i švestky promixujeme a zdobičkou (mě to tedy nešlo, takže jsem použila lžičku, ale třeba budete šikovnější) nanášíme na koláčky, zdobíme mandlí nebo slunečnicí









Žádné komentáře:

Okomentovat